loader image

Influencer marketing

Ta hjälp av en

Influencer!

Visste du att det är hela fem gånger större chans att en kund köper en produkt om man blivit tipsad av någon man känner eller läst en positiv recension? Detta är en av anledningarna till att hela influencervärlden har vuxit fram. Vi på Redcarpet har givetvis följt med i denna utveckling kring Influencer marketing och vår fantastiska Sanna har daglig kontakt med både bloggare och influencers.

Ambassadör för ert

varumärke

Influencer marketing handlar om att hitta en bloggare eller social profil, som utifrån vår kunds perspektiv har följare i den rätta målgruppen. Denna person blir sedan ambassadör för kundens varumärke. På så sätt byggs en trygg och långsiktig relation med ambassadörens följare, samtidigt som man ökar medvetenheten om varumärket och skapar både direkt och indirekt merförsäljning. Det bygger en trovärdighet för varumärket och som en bonus ökar länkarna även din rankning på Google.

Framtiden med

Influencer marketing

Vi ser att Influencer marketing är framtiden och vi har fått väldigt god respons och fina resultat med denna typ av marknadsföring!

Vill du också ligga i framkant och ta del av denna växande kanal? Klicka på Sanna för att få mer information om vad vi kan göra för just er med Influencer marketing!

Tre anledningar

till att välja Influencer marketing:

Låt relevanta profiler bära upp ert varumärke för bättre spridning.

Vi har både micro- och macroinfluencer i vårt nätverk, för olika behov.

Träffa rätt publik med erbjudanden för ert företag.

Svar på

vanliga frågor om Influencer Marketing

Observera att fokus när det kommer till influencer marketing inte är direktförsäljning, utan att bygga sitt varumärke inom sin målgrupp. Genom att sprida ut sina samarbeten på flera micro- /macroinfluencers, stärker man sitt varumärke vilket i längden, med rätt medel, kommer att leda till ökade intäkter. 

Det finns väldigt nischade influencers, vars läsare är just din målgrupp. Det är anledningen till varför ni skall anlita oss. Vi kommer med en god förståelse av er målgrupp (idealkund), hitta just denna/dessa passande ambassadörer.

Ja, genom så kallade “UTM-taggar” kan vi spåra resultaten av våra samarbeten med influencers. En UTM-tag är en spårningskod som vi skapar speciellt för ert uppdrag. När influencers använder denna kod som leder till er hemsida, kommer vi att kunna spåra den trafiken. 

Vi har valt att satsa på micro- och macroinfluencers, då vi sett att deras läsare/följare är mer troliga att agera baserat på rekommendationer från influencers. Med micro- och macroinfluencers kan vi lättare matcha influencers läsare med din målgrupp. 

Influencers med ett par hundra följare upp till 10.000 följare, kallar vi inom branschen för microinfluencers. 10 000 följare upp till  ett par 100 000 följare, brukar vi kalla macroinfluencers. Megainfluencers är influencers med över miljonen följare. Ta detta med en nypa salt, då influencerbranschen inte funnits längre än ett par år och dessa siffror inte är satta i sten. 

Här är vår Influencer-⭐

som hookar upp dig med rätt Influencers

Sanna Oltegen Redcarpet Influencer marketing

Sanna
Oltegen

SEM / Influencer-Outreach

Tre andra tjänster

som ger bra synergieffekt Influencer marketing:

Med retargeting på Facebook och Instagram, kommer ni att kunna rikta era annonser mot de som redan besökt er hemsida via Influencer-samarbeten. Retargeting är ofta den annonstyp som ger bäst resultat, då det blir en påminnelse om era produkter till en redan uppvärmd besökare.

Även på Google arbetar vi med så kallade remarketing-listor. På så sätt kan vi betala extra till Google för att prioritera er framför en konkurrent, om personen i fråga redan har besökt er hemsida.

För bästa resultat rekommenderar vi att ni ser över er hemsida och ser till att den är så kundanpassad som möjligt. För att optimera er hemsida för att göra kundupplevelsen så enkel och smidig som möjligt, erbjuder vi även konverteringsoptimering.

Share on facebook
Dela på Facebook
Share on twitter
Twittra om oss
Share on linkedin
Tipsa en kollega
Share on email
Skicka en länk