Facebookannonsering

Annonsera på
Facebook

Meta byrå som har många års erfarenhet och spjutspetskompetens inom Facebookannonsering och Meta Ads Manager. Allt ifrån branding av varumärken på ett effektivt sätt, till att öka konverteringarna för era tjänster och produkter. Att hitta rätt målgrupper för att driva relevant köpstark trafik till kunden och att effektivisera befintlig trafik till snabb konvertering är det vi brinner för!

Facebookannonsering
Meta Logga

Från planering

till verkställande

Redcarpet hjälper er att skapa en tydlig strategi, från planering till verkställande av uppstart (enligt er kampanjplan). Med vårt löpande arbete under tidens gång för att effektivisera klickkostnader och spridning som leder till fler konverteringar, blir ni ännu mer lönsamma.

Våra grafiker finns till hands för utformning av kampanjer och erbjuder således en helhetslösning där vi även fungerar som bollplank med idéer, för att annonseringen ska utvecklas i både utformning och resultat.

Hur gör vi facebookannonsering?

Kampanjer på Facebook kan riktas till dina befintliga besökare på siten (retargeting) och kan också leda ny relevant trafik till din site, genom att ställa in parametrar som definierar den typiska kunden.

Redcarpet analyserar era befintliga kunders beteende, demografi, intressen och andra viktiga faktorer såsom vilken typ av enhet som konverterar mest. I förlängningen avancerar och optimerar vi kampanjerna löpande genom att skapa segment med olika budgetar, som gör att kampanjerna växer och ger högre ROI (Return Of Investment).

Kvinnliga användare 52%
Manliga användare 48%
Dagligt användande + 20 min per dag 75%

Visste du att Facebook har 2,9 miljarder användare globalt?

Facebook -

en självklarhet

Facebook har idag blivit en självklar kanal att marknadsföra sig på, där annonser i det personliga flödet blivit vardag och påverkar oss mer än vad vi själva tror.  

Med rätt målgruppsinriktning i annonseringen kan ni som företag nå era potentiella kunder på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Målet varierar, det kan vara att öka försäljning generellt, generera leads eller öka kännedom kring varumärket.

Dynamisk retargeting

DPA - för din e-handel

DPA står för dynamisk produktannonsering och är den mest lönsamma formen av retargeting. Här är målet att nå den tidigare besökaren av specifika produkter i er e-handel med en annons som genereras med just de tidigare besökta produkterna.

Detta blir möjligt efter att man installerat en spårningspixel på siten som spårar era besökare och samlar dessa i en retargetinglista. Därefter genereras ett produktflöde som  sedan kopplas ihop med pixeln i Business Manager. 

Denna metod är mycket lönsam och går även att ställa in så att en DPA’n körs på Instagram

DPA är betydligt mer avancerat än vad många tror. Det går att skräddarsy en mall med grafiska element, logga över bild eller exempelvis visa rött pris vid nedsänkta varor. Oftast skapas en annons för de som sett produkterna med en uppmanande text att besöka produkten igen. En ännu mer konverteringsstark annons är den som är riktad mot de som tidigare lagt en vara i kundkorgen men ännu ej slutfört sitt köp. DPA är billigt och ger en bra ROI och är det självklara valet om man driver e-handel.

Möt Oliver Björkdahl. En av våra SoMe-proffs. Tekniker med fantastiska resultat i ryggsäcken – och ett brinnande engagemang för grafisk design. Klicka på honom och ta kontakt för att veta vad han kan göra för dig och ditt företag.

Facebook
retargeting

Denna metod fungerar för alla företag, oavsett om du vill nå slutkonsument (B2C) eller företag (B2B). Målet här är att rikta sin marknadsföring mot tidigare webbplatsbesökare. Även här behövs en Meta-pixel installerad på siten för att kunna fånga upp besökarna. 

När man bygger en “funnel” är retargeting en självklar del, då det gäller att placera rätt annons beroende på var besökaren är i sin köpcykel. Parallellt med detta är det även oerhört viktigt att man arbetar med olika brandingannonser för att synas så mycket som möjligt med sina USP:ar när besökaren redan visat intresse för er.

Det finns flera olika format på annonserna. Vi arbetar oftast med att A/B- testa dessa mot varandra. Vanligtvis skapas en karusellannons där besökaren kan bläddra bland USP:ar, tjänster,  kategorier eller produkter. Vi skapar samtidigt en större statisk annons med samma budskap samt gärna en annons i rörligt utförande – videoannons eller animerad gif.

Eva Chröisty ⭐⭐⭐⭐⭐
Eva Chröisty ⭐⭐⭐⭐⭐Silent disco
Läs mer
Jag är ny som företagare och alla på RedCarpet som jag varit i kontakt med i olika avseenden, gör alltid sitt yttersta för ge mig den hjälp jag behöver, när jag behöver den och lite mer. Engagerade, förstående och duktiga! Rekommenderas!

Hitta din publik

Våra metoder går ut på kvalificerade gissningar när det kommer till att hitta ny relevant trafik. Målgruppsinriktningarna baseras på intressekategorier samt demografiska och geografiska inställningar. Du når relevanta personer med rätt intresse på kort tid. Detta effektiviserar spridningen av varumärket, produkten eller tjänsten. Vi lanserar aldrig kampanjer på måfå utan en färdig strategi.

En av metoderna som är mycket träffsäker när det kommer till ny trafik är att skapa “Look-a-likes”.  Här använder man sig av den befintliga kundlistan (e-post & telefonnummer) och sedan speglas dessa kunder i hopp om att på så vis hitta din idealkund.

Tre anledningar

till att välja facebookannonsering:

Använd retargeting för att locka tillbaka besökare till just de produkter som de nyligen besökt. Vi är experter på retargeting, både dynamisk och statisk. Mycket effektiv metod för både e-handels- och tjänsteföretag.

Nå nya kunder genom att skapa nya målgrupper baserade på de som redan gillar din tjänst! Skapa “Lookalikes” utifrån personer som följer din sida eller har köpt något i din webbshop. En bra metod där Facebook speglar dina befintliga kunder och gör en kvalificerad gissning för att hitta din idealkund.