Annonsera
på LinkedIn Ads
Nå din din ideala kund med hjälp av världens största professionella nätverk via LinkedIn Ads.
Vi på Redcarpet erbjuder hjälp med annonsering på LinkedIn. LinkedIn är en perfekt kanal för B2B, då den på ett enkelt sätt ger dig tillgång till en stor mängd med yrkesverksamma där 4 av 5 medlemmar har möjligheten att påverka affärsval i sin organisation.
LinkedIn är också rankad som den bästa plattformen för annonsering och nätverkande B2B (business to business) av marknadsförare.
Hitta nya medarbetare
med hjälp av LinkedIn
Enligt LinkedIn så är 9 av 10 medlemmar öppna för en ny anställning eller tjänst. Genom LinkedIns nätverk så kommer du som arbetsgivare kunna hitta kvalificerade, potentiella medarbetare. Vi optimerar din rekryteringsannonsering så den når personer med den kompetens du söker!
Vi kan basera dina annonser på industri, kunskap, intresse, erfarenhet och vilka som är mest troliga att söka jobbet.
När processen är färdig kan du lätt få en översikt över ansökningarna och höra av dig till kandidaterna direkt på LinkedIn med hjälp av deras inbyggda verktyg för att hantera just rekryteringsansökningar.
Detta är möjligt att göra på LinkedIn Ads:
Sponsrat innehåll
Ett inlägg på ditt företags LinkedIn-sida sponsras för att nå utanför ditt nätverk och kan då riktas till mycket specifika målgrupper.
Sponsrat LinkedIn-meddelande
“Sponsored in mail” – Skicka meddelanden till din målgrupp direkt till deras LinkedIn-Inbox.
Textannonser
Dessa annonser är små kvadrater som endast dyker upp på desktop.
Dynamiska annonser
Dynamiska LinkedIn-annonser använder din potentiella kunds profil för att göra annonsen personlig.
Karusellannonser
Karusellannonser är perfekta för att exponera en produkt eller om man vill förmedla information på ett visuellt och attraktivt sätt.
Leadsannonser
Samla in leads genom ett formulär som fylls i direkt på LinkedIn utan att behöva lämna siten för att ta sig till en ny landningssida.
Insight-tag
LinkedIn Retargeting
För att kunna spåra resultat från LinkedIn Ads och få så mycket information som möjligt så installerar vi en ”LinkedIn Insight-Tag” på din hemsida.
Denna använder vi för att kunna spåra konverteringar, beteende, demografi och för att kunna skapa ”återmarknadsföringslistor”.
Oliver som är vår LinkedIn-★ svarar gärna på dina frågor.
Tre anledningar
till att välja LinkedIn Ads
Oslagbar kanal när det gäller B2B! Annonsera direkt till företag och företagare!
Pinpointa företag på detaljnivå. Perfekt för både rekryteringsannonsering och branding!
Hitta personer med relevanta yrkestitlar och annonsera bara till dem.
Svar på
vanliga frågor om LinkedIn Ads
Vi tror att Linkedin Ads presterar bäst när det kommer till annonsering B2B (business to business) eller rekrytering. Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
På Linkedin Ads kan man jobba med Retargeting genom att använda sig av en Insight-Tag på sin site. Retargeting är ofta ett säkert kort då personen redan visat intresse för din hemsida. Men vi ser också LinkedIns starka målgruppsinriktning som ett säkert kort, du når rätt personer!
Priserna sätts individuellt för just ditt företag och vi försöker alltid hitta något som fungerar för alla parter. Priset är också baserat på om vi kommer att ta fram grafiskt material såsom bilder och video eller om detta material redan finns tillgängligt. Klickkostnaden är ofta dyrare på LinkedIn och vi brukar se CPC på runt 50-100 SEK.
Vi tror på att det är en god relation som är avtalet mellan oss! Därför har vi inga krångliga avtal eller tråkiga bindningstider. Vi har enbart tre månaders bindningstid vid uppstarten av varje projekt, detta för att vi alltid behöver några månader att samla in data på och göra A/B-tester för att hitta en väl fungerande långsiktig strategi.
Här är teamet
som jobbar med LinkedInannonsering
Oliver
Björkdahl
Sociala Medier / Grafik
Tre andra tjänster
som ger bra synergieffekt tillsammans med LinkedIn Ads:
Retargeting (återmarknadsföring) på Facebook fungerar mycket bra tillsammans med LinkedIn-annonsering. Här får du billiga klick och hög visningsfrekvens.
LinkedIn tillsammans med retargeting på Instagram samt brandingannonser är något vi starkt kan rekommendera. En röd tråd där man placerar varumärket på liknande manér ger bra synergier.
De som når bäst resultat är de företag som lägger krut på sitt innehåll på sin hemsida. En stark hemsida som är konverteringsoptimerad samt SEO-anpassad premieras både av Google och dina besökare.