loader image

Facebookannonsering

Facebook

Facebook har idag blivit en självklar kanal att marknadsföra sig på, där annonser i det personliga flödet blivit vardag och påverkar oss mer än vad vi själva tror.  Med rätt målgruppsinriktning i annonseringen kan ni som företag nå era potentiella kunder på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Målet varierar, det kan vara att öka försäljning generellt, generera leads eller öka kännedom kring varumärket.

Kampanjer på Facebook kan riktas till dina befintliga besökare på siten (retargeting) och kan också leda ny relevant trafik till din webb genom att ställa in parametrar som definierar den typiska kunden. Redcarpet analyserar era befintliga kunders beteende, demografi, intressen och andra viktiga faktorer såsom vilken typ av enhet som konverterar mest, där vi i förlängningen avancerar och optimerar kampanjerna löpande genom att skapa segment med olika budget som gör att kampanjerna växer och ger högre ROI (Return of investment).

Redcarpet hjälper er att skapa en tydlig strategi till verkställande av uppstart (enligt er kampanjplan) med löpande arbete under tidens gång för att effektivisera klickkostnader och spridning som leder till mer konvertering. Våra grafiker finns till hands för utformning av kampanjer och erbjuder således en helhetslösning där vi även fungerar som bollplank med idéer för att annonseringen ska utvecklas i både utformning och resultat.

Facebook har idag blivit en självklar kanal att marknadsföra sig på, där annonser i det personliga flödet blivit vardag och påverkar oss mer än vad vi själva tror.  Med rätt målgruppsinriktning i annonseringen kan ni som företag nå era potentiella kunder på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Målet varierar, det kan vara att öka försäljning generellt, generera leads eller öka kännedom kring varumärket.

kontakta oss

Annonsera på
Facebook

Vi har många års erfarenhet och spjutspetskompetens inom Facebookannonsering. Allt ifrån branding av varumärken på ett effektivt sätt, till att öka konverteringarna för era tjänster och produkter. Att hitta rätt målgrupper för att driva relevant köpstark trafik till kunden och att effektivisera befintlig trafik till snabb konvertering är det vi brinner för!

Facebookannonsering

Från planering

till verkställande

Redcarpet hjälper er att skapa en tydlig strategi, från planering till verkställande av uppstart (enligt er kampanjplan). Med vårt löpande arbete under tidens gång för att effektivisera klickkostnader och spridning som leder till fler konverteringar, blir ni ännu mer lönsamma.

Våra grafiker finns till hands för utformning av kampanjer och erbjuder således en helhetslösning där vi även fungerar som bollplank med idéer, för att annonseringen ska utvecklas i både utformning och resultat.

Hur gör vi facebookannonsering?

Kampanjer på Facebook kan riktas till dina befintliga besökare på siten (retargeting) och kan också leda ny relevant trafik till din site, genom att ställa in parametrar som definierar den typiska kunden.

Redcarpet analyserar era befintliga kunders beteende, demografi, intressen och andra viktiga faktorer såsom vilken typ av enhet som konverterar mest. I förlängningen avancerar och optimerar vi kampanjerna löpande genom att skapa segment med olika budgetar, som gör att kampanjerna växer och ger högre ROI (Return Of Investment).

Kvinnliga användare 52%
Manliga användare 48%
Dagligt användande + 20 min per dag 75%

Visste du att Facebook har 2,4 miljarder användare globalt?

Facebook -

en självklarhet

Facebook har idag blivit en självklar kanal att marknadsföra sig på, där annonser i det personliga flödet blivit vardag och påverkar oss mer än vad vi själva tror.  

Med rätt målgruppsinriktning i annonseringen kan ni som företag nå era potentiella kunder på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Målet varierar, det kan vara att öka försäljning generellt, generera leads eller öka kännedom kring varumärket.

Dynamisk retargeting

DPA - för din e-handel

DPA står för dynamisk produktannonsering och är den mest lönsamma formen av retargeting. Här är målet att nå den tidigare besökaren av specifika produkter i er e-handel med en annons som genereras med just de tidigare besökta produkterna.

Detta blir möjligt efter att man installerat en spårningspixel på siten som spårar era besökare och samlar dessa i en retargetinglista. Därefter genereras ett produktflöde  som  sedan kopplas ihop med pixeln i Facebook Business Manager. 

Denna metod är mycket lönsam och går även att ställa in så att en DPA för Instagram kan skapas. 

DPA är betydligt mer avancerat än vad många tror. Det går att skräddarsy en mall med grafiska element, logga över bild eller exempelvis visa rött pris vid nedsänkta varor. Oftast skapas en annons för de som sett produkterna med en uppmanande text att besöka produkten igen. En ännu mer konverteringsstark annons är den som är riktad mot de som tidigare lagt en vara i kundkorgen men ännu ej slutfört sitt köp. DPA är billigt och ger en bra ROI och är det självklara valet om man driver e-handel.

Möt Nicholas Almanakis, eller Nicco som vi kallar honom. En välkänd och erfaren SoMe (Social media)- tekniker med fantastiska resultat i ryggsäcken – kampanjer  som presterat en ROI på hisnande 1:22! Klicka på honom och ta kontakt för att veta vad han kan göra för dig och ditt företag.

Facebook
retargeting

Denna metod fungerar för alla företag, oavsett om du vill nå slutkonsument (B2C) eller företag (B2B). Målet här är att rikta sin marknadsföring mot tidigare besökare. Även här behövs en Facebookpixel installerad på siten för att kunna fånga upp besökarna. 

När man bygger en “funnel” är retargeting en självklar del, då det gäller att placera rätt annons beroende på var besökaren är i sin köpcykel. Parallellt med detta är det även oerhört viktigt att man arbetar med olika brandingannonser för att synas så mycket som möjligt med sina USP:ar när besökaren redan visat intresse för er.

Det finns flera olika format på annonserna. Vi arbetar oftast med att A/B- testa dessa mot varandra. Vanligtvis skapas en karusellannons där besökaren kan bläddra bland USP:ar, tjänster,  kategorier eller produkter. Vi skapar samtidigt en större statisk annons med samma budskap samt gärna en annons i rörligt utförande – videoannons eller animerad gif.

Zel Bettman ⭐⭐⭐⭐⭐
Zel Bettman ⭐⭐⭐⭐⭐Art director
Read More
Duktiga och engagerade! Jag kan verkligen rekommendera Redcarpet. De är bra på förarbete, kampanj och uppföljning men framförallt att skapa resultat.
Eva Chröisty ⭐⭐⭐⭐⭐
Eva Chröisty ⭐⭐⭐⭐⭐Silent disco
Read More
Jag är ny som företagare och alla på RedCarpet som jag varit i kontakt med i olika avseenden, gör alltid sitt yttersta för ge mig den hjälp jag behöver, när jag behöver den och lite mer. Engagerade, förstående och duktiga! Rekommenderas!
Previous
Next

Hitta din publik

Våra metoder går ut på kvalificerade gissningar när det kommer till att hitta ny relevant trafik. Målgruppsinriktningarna baseras på intressekategorier samt demografiska och geografiska inställningar. Du når relevanta personer med rätt intresse på kort tid. Detta effektiviserar spridningen av varumärket, produkten eller tjänsten. Vi lanserar aldrig kampanjer på måfå utan en färdig strategi.

En av metoderna som är mycket träffsäker när det kommer till ny trafik är att skapa “Look-a-likes”.  Här använder man sig av den befintliga kundlistan (e-post & telefonnummer) och sedan speglas dessa kunder i hopp om att på så vis hitta din idealkund.

Tre anledningar

till att välja facebookannonsering:

Använd retargeting för att locka tillbaka besökare till just de produkter som de nyligen besökt. Vi är experter på retargeting, både dynamisk och statisk. Mycket effektiv metod för både e-handels- och tjänsteföretag.

Nå nya kunder genom att skapa nya målgrupper baserade på de som redan gillar din tjänst! Ta din befintliga kundlista och skapa “Look-a-likes”. En bra metod där Facebook speglar dina befintliga kunder i hopp om en kvalificerad gissning att hitta din idealkund.

Våra tekniker jobbar dagligen med just Facebookannonsering och har koll så fort det sker en förändring. De har också visat sin skicklighet genom att klara Facebooks egen verifiering “Facebook Blueprint”.

Svar på

vanliga frågor om Facebook Ads

Det korta svartet är JA!

Det långa svaret är också JA! men vi menar på att det är viktigt att veta vad och varför man ska annonsera på Facebook. Exempelvis retargeting fungerar alltid oavsett typ av bransch och då slutkund är konsument eller företag.

Det enda motståndet som finns där svaret blir nej på frågan är om dina produkter eller tjänster strider mot Facebooks annonseringspolicy (exempelvis vapen och vissa läkemedel).

Hör gärna av dig till oss om du har några frågor.

Om du driver en e-handel så är det säkra kortet DPA, dynamisk produktannonsering. 

Om du erbjuder tjänster så fungerar statisk retargeting samt kampanjer med erbjudande. 

När man är nystartad så kan det vara svårt att nå resultat med retargeting då det inte finns så mycket befintlig trafik till din site. 

Här tycker vi det är viktigt med att det finns en avsatt budget för målgruppsinriktade brandingannonser, gärna rörligt material!

Då har du hört helt rätt! Rörligt material premieras av Facebook då det finns större sannolikhet att folk interagerar med din annons. Du får därav per automatik ett högre relevansresultat och således större spridning för samma budget.

Olika målgrupper beteer sig på olika sätt och givetvis jobbar vi med både rörligt och ickerörligt material och A/B testar mot varandra för att se vad som konverterar för just ditt företag.

Priserna sätts individuellt då det är flera yttre faktorer som spelar stor roll, såsom bransch, konkurrens och material m.m. Men vi har kunder som betalar allt från 4000 till 15000 SEK löpande i månaden.

Vi börjar med en kostnadsfri behovsanalys och ett telefonmöte för att sätta rätt estimat för ert företag.

Vi tror att en god relation  är det långsiktiga avtalet mellan oss! Därför har vi inga krångliga avtal eller tråkiga bindningstider.

Vi har enbart tre månaders bindningstid vid uppstarten av varje projekt, detta för att vi behöver några månader att samla in data på och göra A/B-tester för att hitta en väl fungerande långsiktig strategi.

Här är teamet som
jobbar med Facebookannonsering

Oliver Björkdahl SoMe

Oliver
Björkdahl

Sociala Medier / Grafik

Adele UX SoMe

Adele
Tamm

Sociala Medier / UX

Facebookannonsering Nicco Almanakis

Nicco
Almanakis

VD / Sociala Medier

Tre andra tjänster

som ger bra synergieffekt med annonsering på Facebook

Låt oss titta närmre på din hemsida och optimera den så att säljprocessen blir smidig och att besökare hittar det de söker (och lite till).

Nå besökare när de söker efter en vara eller tjänst! Få relevant trafik till din hemsida. Om de lämnar sidan innan köpet är klart så påminner vi dem om deras favoriter när de besöker Facebook!

Facebook äger Instagram och när tjänsterna kombineras kan vi ta tillvara på synergieffekterna och din marknadsföring når ut till en bredare målgrupp.

Share on facebook
Dela på Facebook
Share on twitter
Twittra om oss
Share on linkedin
Tipsa en kollega
Share on email
Skicka en länk