Annonsera i
Googles displaynätverk
Googles displaynätverk består av digitala tidsskrifter, företag, videokanaler, bloggar, annonseringssiter och mobilappar världen över, som på sina webbplatser överlåter en del av exponeringsytan till betalda displayannonser.
Genom displayannonsering har ni möjlighet att nå en bredare målgrupp som omfattar över två miljoner webbplatser och når mer än 90% av alla användare på internet.
Med Google Display Ads stora räckvidd kan du nå dina annonseringsmål med hjälp av visuella och väljusterade displayannonser. Optimerade och korrekt inriktade annonser visas för relevanta personer med hög potential att bli din nya kund.
Vem ser annonserna
från Google Display Ads?
Vi arbetar med displayannonsering på ett systematiskt och målinriktat sätt, för att hjälpa dig att hitta rätt målgrupp och göra det möjligt att nå ut till just din målgrupp var de än befinner sig på nätet. Detta gör vi genom olika format som textannonser, bannerannonser som kan innehålla bilder, interaktiva element och animeringar.
På Google Display Ads går det att anpassa annonserna och ge dem inriktningar baserade på sökord, demografi och remarketing (tidigare besökare/sökord och fraser som använts).
Pinpointa din målgrupp
Vi kan specificera just din målgrupp för att nå ut till särskilda användartyper, till exempel nya kunder som sannolikt är intresserade av din produkt. Vi kan också nå personer som har besökt din webbplats tidigare. Med hjälp av dessa inriktningsalternativ kan du vara strategisk och visa ditt budskap för potentiella kunder på rätt plats, vid rätt tillfälle.
Detta är ett naturligt nästa steg i er Google Ads-annonsering, som ökar era möjligheter för att sprida ert budskap, driva trafik och fånga upp besökare och skapa en större medvetenhet kring ert varumärke online, snabbt och kostnadseffektivt.
Vi hjälper dig från start
För att möjliggöra en effektiv annonsering bygger vi först upp en kontostruktur i ert Google Ads-konto där vi fokuserar på att skapa relevans mellan placering, bildannonser och landningssidor.
Om ni inte har tillgång till material för bildannonser kan vi hjälpa er att ta fram bildannonser, som vi sedan använder för att exponera ert varumärke på relevanta siter.
För framgångsrika kampanjer krävs det ett ständigt övervakande och justerande av kontot.
Här är teamet
som jobbar med Google Display Ads
Astrid
Ahlander
SEM / Outreach
Fabian
Guerrero
SEO / SEM
Svar på
vanliga frågor om Google Display Ads
Hur ofta man ska förnya sitt annonsmaterial hänger till stor del på vilken strategi man har valt, men vi rekommenderar att man byter ut displayannonserna minst en gång i månaden.
För att sticka ut bland sina konkurrenter har det visat sig att rörligt annonsmaterial, såsom t.ex. GIF-annonser är överlägset när det gäller att sticka ut i mängden.
Förutom att du kan nå specifika målgrupper och mäta din investering i faktiska siffror, så betalar man enbart när någon klickar på annonsen (alltså gratis exponering).
Tre anledningar
till att välja annonsering på Google Display
Visualisera ditt budskap för att synas frekvent för en låg kostnad på relevanta siter.
Branda ditt varumärke med hjälp av Google. Displaynätverket hjälper ert företag att hamna top-of-mind.
Tillsammans med brandingannonsering på sociala medier får du goda synergieffekter.
Kontakta oss
Har du frågor kring hur du kan förbättra din digitala närvaro är du välkommen att kontakta oss på tel: 0322-20 99 50, alternativt fylla i vårt kontaktformulär så hör vi av oss till dig.
Om du önskar offert från oss ange även din webadress, vilka kanaler du önskar hjälp med samt om du för närvarande arbetar med någon byrå.
Vi har vår Digitala marknadsföringsbyrå i Alingsås utanför Göteborg, men vi jobbar med företag över hela Sverige!
Vi hörs snart!