loader image

Google Ads

Annonsera
på Google

Annonseringsverktyget Google Ads (tidigare Adwords) är ett system som Google har skapat och som gör att du enkelt kan synas för potentiella kunder som aktivt söker efter det du erbjuder. Här finns en hel del kraftfulla verktyg som hjälper dig att annonsera mot relevanta målgrupper.

Detta kan göras med hjälp av bildannonser via Googles displaynätverk, videoannonser via Youtube, Google shoppingannonser eller sökannonser via Googles sökmotor.

Facebookannonsering

Redcarpet ❤️ Google

Det fina med Google Ads är att allt är mätbart och att du enkelt kan se hur lönsam din investering är.

Det är enkelt att komma igång. En kampanj byggs med annonser, relevanta målgrupper eller sökord som du vill bli hittad på läggs in och du betalar bara när någon klickar på din annons. Finns det ingen tydlig strategi med konkreta mål kan det bli dyrt och det är här Redcarpet kommer in i bilden.

Vi kan Google

Det som skiljer experten från amatören är hur snabbt resultat kan uppnås. Det krävs en tydlig kontostruktur och fingertoppskänsla för att analysera data och beteende. Googleannonser rankas även genom olika parametrar som budget , CTR (klickfrekvens) eller upplevelse av målsidan. Här spelar erfarenhet och kunskap en avgörande roll.

 

Vi på Redcarpet hjälper gärna dig att förstå hur Google Ads fungerar för att komma igång och ta nästa steg mot en mer lönsam annonsering.

Hur många Googlar innan köp? 91%
Mobila användare 63%
Jämför med andra företag innan köp 92%

Tre anledningar

att välja Redcarpet för annonsering på Google:

Vi vet hur, var och när ni ska synas!

Rätt innehåll i annonserna!

Ett drivet team som älskar Google!

Svar på

vanliga frågor om Googleannonsering

  • I Google Ads kan du mer eller mindre spåra vad som helst. Är du en e-handlare så kan du bl.a. spåra transaktioner och värdet av dina konverteringar. Erbjuder du tjänster så kan du exempelvis spåra ifyllda formulär eller telefonsamtal.

CTR (Click To Rate), även kallad klickfrekvens, är den parametern som mäter hur intressanta dina annonser är utifrån klick och exponering. Låt säga att 100 personer ser dina annonser och 10 av dessa  klickar sig vidare, då får du 10% i klickfrekvens.

En sökordsanalys är en noggrann analys som bygger på att hitta potentiella och relevanta sökord som ska ge dig fler kunder. Analysen görs bl.a. genom att man tittar på vad konkurrenterna använder för sökord samt hittar nya sökord, för att sedan studera hur mycket trafik respektive sökord för att kunna bedöma hur svårt det kan bli att konkurrera på de önskade sökorden.

Här är teamet

som jobbar med Google Ads

Sanna Oltegen Redcarpet Influencer marketing

Sanna
Oltegen

SEM / Influencer-Outreach

Nilo Google Ads

Nilo
Aref

SEM

Fabian Google Ads expert annonsering

Fabian
Guerrero

SEO / SEM

Tre andra tjänster

som ger bra synergieffekt tillsammans med denna tjänst

Visualisera söket med hjälp av sociala medier. Vi kan skapa attraktiva retargetingannonser som riktar sig mot dina tidigare besökare som kommit in via sökannonser under tiden de är i inspirationsfasen.

Instagram kan användas till mycket, som t.ex. till att branda sig för att få varumärket att ligga top-of-mind, produktannonsering, retargeting, influencersamarbeten, mm.

Med en välplanerad digital marknadsföringsstrategi är det viktigt att inte missa siten. Du vill driva in relevant köpstark trafik till en väloptimerad sida kring både SEO och användarvänlighet.

Share on facebook
Dela på Facebook
Share on twitter
Twittra om oss
Share on linkedin
Tipsa en kollega
Share on email
Skicka en länk