loader image

Konverterings­optimering

Optimerad webbplats

ökar dina affärsmöjligheter

Vill du öka din försäljning? Behöver du fler leads? Behöver du förmedla information? Om du söker en samarbetspartner som har en lång erfarenhet kring kommunikation och konverteringsoptimering för att skapa bästa förutsättningar till att omvandla dina besökare till genomförda affärer på din sajt? Då är har du kommit rätt!

Vi är specialister på kommunikation som är både säljdrivande, inspirerande och konverteringsvänlig. Data, psykologi och kontinuerligt optimerande är viktiga element i vårt arbetsflöde. Vi arbetar också med en rad verktyg som stöttar analysarbetet och andra tilläggstjänster såsom mousetracking, a/b-tester och heatmaps – allt för att vi skall kunna erbjuda dig som kund så mycket värde som möjligt!

 

siteoptimering med teknisk SEO och konverteringsoptimering

94% av dina besökare tar beslut baserat på hur din hemsida ser ut

Undersökningar visar att 94% av dina besökare direkt kommer avfärda dina produkter eller tjänster om din hemsida inte motsvarar deras förväntningar. Därför är det så viktigt att alla detaljer på din hemsida såsom grafisk form, textmaterial, navigering och informationsflöde är så bra och genomtänkt som möjligt – annars riskerar du att förlora 94% av dina potentiella affärer. 

 

Bred erfarenhet

av digitala affärer

Vår erfarenhet inom digitala affärer sträcker sig över 20 år. Vi har arbetat med både stora och små bolag som verkar inom en rad olika branscher – allt från mode & inredning till tv, sport,  finansiering och olika tjänsteutbud. Vår känsla är inte personligt styrd – den styrs av erfarenhet.

Vi brukar säga att vi jobbar med datadriven känslostyrd  kommunikation. Vi tror nämligen att nyckeln i ett långsiktigt arbete med sitt varumärke och tjänst är att hitta det bästa av dessa två världar. 

Vi kan konsten att arbeta med kommunikation som är både säljdrivande, inspirerande och konverteringsvänlig. Data, psykologi och kontinuerligt optimerande är viktiga element i vårt arbetsflöde. Vi arbetar också med en rad verktyg som stöttar analysarbetet och andra tilläggstjänster såsom mousetracking, a/b-tester och heatmaps – allt för att vi skall kunna erbjuda dig som kund så mycket värde som möjligt!

 

Visuell upplevelse ger fler visningar 94%
Förtroende viktigare än pris 71%
Internetanvändare i Sverige 95%
Återvänder om de känner förtroende 82%

Hur ökar man sin

konverteringsgrad?

Svaret ligger i ett enkelt ord, ett ord som du kanske inte förväntar dig, men som för oss är det viktigaste att ta med i ditt konverteringsarbete framåt. Kan det vara priset? Eller kanske den magiska knappen? Nej, inte alls faktiskt.

 

Förtroende

Förstärkt förtroende ökar förutsättningar för konvertering eftersom konvertering i själva verket är ett tilldelat förtroende. Ett tilldelat förtroende för din produkt eller tjänst.  

Hur skapar jag då förtroende?
Det finns inga snabblösningar på den frågan. Frågan är komplex och kan innefatta allt från utformningen av logotypen, informationsflödet på sajten eller ryktet kring ditt varumärke – och allt däremellan. Här krävs hjälp av experter med mycket erfarenhet eftersom varje affär är unik och har olika förutsättningar. 

 

google ads redcarpet

Skapa förtroende

Inspirera

Konvertera

Tre anledningar

till att välja konverteringsoptimering

Hur din sida ser ut är helt avgörande för hur dina besökare kommer agera när dom landar på den. Låt oss hjälpa dig att hitta former för att öka förtroende för din hemsida visuellt. 

Är det lätt att hitta på din hemsida? Hur vet man hur det skall se ut? Vi reder ut metoder som förtydligar informationsflödet och navigationen på din hemsida. 

Ett kontinuerligt arbete med analys, optimering och a/b-tester ger din onlineaffär bästa förutsättningar för att växa och utveckla din verksamhet. Beteenden förändras – det bör din hemsida också göra. 

Vi älskar data &
visuell kommunikation

Vi älskar data! Men vi arbetar mycket med den visuella kommunikationen på din egna site och jämför med konkurrenter. Den egna datan kommer nämligen inte vara tillräcklig för att se till att din affär blir så bra som det kan bli. För hur skall vi hitta nya vägar om vi bara jämför med oss själva och det vi redan gör? Vi arbetar med, för oss,  självklara verktyg – kommunikation och data!

Vi börjar alltid med en visuell analys kring den första upplevelsen när man landar på din sajt. Utöver det vill vi gärna ta en titt på dina konkurrenter också för att se vilka verktyg de arbetar med, och framförallt, hitta vägar som dom har missat. Analyserna är avgörande för de rekommendationer och de prioriteringarna som vi kommer föreslå till dig i det första steget.

 

Vad kostar det?

Vi erbjuder paketlösningar för både engångsuppdrag och löpande arbete.

SILVER

Engångsuppdrag
3 900 kr
Engångsuppdrag
  • Visuell analys
  • 10 st åtgärdspunkter
  • Effektmål
Prova på

GOLD

Löpande arbete
5 900 kr
Löpande arbete

  • Konkurrensanalys
    Visuell analys
    Datastyrd analys
  • Kontinuerlig analys
  • Kontinuerlig optimering
  • Kontinuerlig åtgärdsplan
Bra deal

PLATINUM

Löpande arbete
9 900 kr
Löpande arbete
  • Allt i Gold-paketet
  • A/B test
  • Heatmap
  • Mousetracking
Komplett

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Vi hjälper dig

hela vägen

Vi kommer inte bara att tala om för dig vad vi tycker att du skall göra för att öka din konverteringsgrad – vi kommer kunna hjälpa dig att göra det! Oavsett om det är information som skall förmedlas eller en produkt eller tjänst som skall säljas.

Vårt team består av kunniga analytiker, grafiska kommunikatörer och UX-designers (User Experience Design) – det här gör oss till en helhetspartner som få byråer kan erbjuda idag!

Här är teamet

som jobbar med konverteringsoptimering

Adele UX SoMe

Adele
Tamm

Sociala Medier / UX

kattis konverteringsoptimering

Kattis
Kilenstam

Optimering / UX

Rebecca Lenells SEO-expert

Rebecca
Lenells

SEO / Web

Tre andra tjänster

som ger bra synergieffekt med konverteringsoptimering

Se till att Google gillar din webbplats lika mycket som besökarna. Anlita hela teamet på “Siteoptimering” så hjälper vi dig också med sökmotoroptimeringen. Bästa möjliga service för dig som kund med optimala förutsättningar för din sajt och ditt varumärke online!

Driv trafik till din optimerade site 
genom att marknadsföra dig på en av världens största marknadsföringskanaler –  Facebook. Visste du att Facebook har 2,4 miljarder användare globalt? En kanal värd att satsa på! 

Kombinationen med Google Ads,  sökmotoroptimering och konverteringsoptimering är överlägsen! Synergieffekterna är många och tydliga. Billigare annonser, fler klick, ökad konverteringsgrad mm.

Svar på vanliga frågor om

konverterings­optimering

Att konvertera betyder att omvandla. I marknadsföringsbranschen pratar vi oftast om en konvertering när ett besök eller klick har omvandlats till en kontakt eller ett köp. Konverteringsmål är olika beroende på vilken produkt eller tjänst du arbetar med. 

Din webbplats är din varumärkesbärare. En väloptimerad hemsida är nödvändig för att öka dina förutsättningar till lyckade affärer online oavsett bransch.  

Vår erfarenhet tar oss en bra bit på vägen – men ett långsiktigt arbete med kontinuerlig analys och optimering är nödvändig om du vill nå fram i dagens digitala samhälle. Konkurrensen blir tuffare, tekniken förnyas och beteenden är i ständig förändring. Här gäller det att alltid vara villig till förändring och aldrig bli nöjd. Precis när du tror att du är färdig – då är det dags att börja om. 

Heatmaps är ett samlingsnamn för en rad olika funktioner som visar hur en besökare interagerar med en webbplats. Hur besökaren rör sig med muspekaren över en hemsida, eller vilka områden som är extra “varma” eller “kalla” för klick. Det går också att se hur besökaren scrollar på webbplatsen m.m. Med dessa tilläggstjänster blir det effektivt att hitta rätt för att optimera din hemsida för ökade konverteringsmöjligheter. 

Ett A/B-test, som också kallas split run test, är när två eller fler versioner, A och B, testas mot varandra för att fastställa vilket som presterar bäst. En effektiv arbetsmetod för att säkert ta beslut kring hur din hemsida skall se ut och fungera för en ökad konverteringsgrad. Testen kan vara allt från  omfattande tester på hela hemsidor till mindre enstaka tester på knappar, bilder, texter eller formulär. 

Share on facebook
Dela på Facebook
Share on twitter
Twittra om oss
Share on linkedin
Tipsa en kollega
Share on email
Skicka en länk